Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website Kako teče primjena PSD2 regulative u Europi | Monri WSPay

Uspješnost primjene PSD2 regulative kod europskih trgovaca

Glavno pitanje koje se nametnulo s početkom ove godine za sve trgovce je: " Utječe li PSD2 na vaše poslovanje?"

Čini se da mnogi trgovci (u EEZ i izvan) nisu bili svjesni utjecaja PSD2 regulative. Prema istraživanju mrežnih prijevara i plaćanja provedenom u kolovozu 2020., oko četvrtine internetskih trgovaca u Njemačkoj, Španjolskoj i Francuskoj te gotovo polovica u Velikoj Britaniji izrazilo je mišljenje da PSD2 neće utjecati na njih. Definitivno nisu dobro analizirali svoju poziciju na tržištu i promjene koje donosi PSD2 regulativa.

Ono što je donijelo dodatnu konfuziju među kupcima (trgovcima) je činjenica da je svaka zemlja imala drukčiji datum početka primjene regulative, vrijeme za prilagodbu i sl. Primjerice, datum početka primjene SCA u Velikoj Britaniji je 14. rujna 2021., dok je Njemačka započela postupnu primjenu u siječnju, a Francuska u listopadu prošle godine.

Neke zemlje poput Španjolske i Italije trenutno kasne s primjenom 3DS 2.1 u usporedbi s ostatkom Europe, sa stopama uspješne autentikacije (SCA) ispod 50%. U usporedbi, Velika Britanija je daleko ispred, sa stopama autentikacije od 85%. U Velikoj Britaniji vidimo da za većinu izdavača autentifikacije pokrenute pomoću 3DS 2.1 nadmašuju 3DS 1.0, što je sjajna vijest!

 

Kako teče primjena SCA?

Iz podataka o transakcijama, regulatora, kartičnih shema i povratnih informacija trgovaca pojedinih europskih zemalja donosimo iskustva o primjeni Strong Customer Autentication u prva dva mjeseca tekuće godine. Unatoč mnogim (mnogim) kašnjenjima s uvođenjem snažne provjere kupca (SCA) u cijeloj Europi, 1. siječnj obilježio službeni datuma provedbe SCA-a od strane Europskog bankarskog tijela (EBA). Međutim, više je zemalja objavilo vlastite planove za uvođenje s nizom konačnih rokova do kraja 2021. godine. Dakle, što se zapravo događa s plaćanjima unutar EEZ? Koje su razlike unutar pojedinih zemalja?

 

Stopa uspješne primjene i autentikacije 3DS 2.1

Kao što se i očekivalo, čini se da već postoje značajne razlike među zemljama kada je u pitanju stopa uspješnih autentikacija putem 3DS 2.1. Informacije dobivene od europskih trgovaca pokazuju izuzetno zanimljiva iskustva. Na temelju povratnih informacija uspoređeni su podaci o transakcijama za siječanj i veljaču u Danskoj, Francuskoj, Španjolskoj i Njemačkoj.

Prije svega moramo posegnuti za rječju pripremljeni i obaviješteni na vrijeme. Među prvima smo uveli SCA i primjenu autentikacije transakcija putem 3D Secura kako bi zaštitili naše trgovce i osigurali zaštitu svih transakcija. Prema našim podacima postotak neuspješnih transakcija zbog neizvršene 3DS provjere je između 25 i 32%, ovisno o industriji tj. polju poslovanja samih trgovaca. U odnosu na ostale europske trgovci situacija u Jugoistočnoj Europi je svakako bolja i stopa uspješnih autentikacija transakcija je puno veća nego u Njemačkoj, Šanjolskoj i Italiji, a pokazatelji su da će kupci i dalje biti korak ispred većine kupaca EEZ u razini uspješnih autentikacija i postotku uspješno provedenih transakcija.

  • 97% transakcija poslano je u 3DS kako bi se pokušao postupak provjere autentičnosti
  • 5% je uspješno ovjereno autentifikacijom bez dodatne provjere (bez primjene SCA)
  • 26% svih transakcija koje su išle u 3DS autentikaciju nije bilo uspješno.
Kako teče primjena PSD2 regulative u Europi

Kako su WSPay trgovci ušli u primjenu PSD2?

Prije svega moramo posegnuti za rječju pripremljeni i obaviješteni na vrijeme. Među prvima smo uveli SCA i primjenu autentikacije transakcija putem 3D Secura kako bi zaštitili naše trgovce i osigurali zaštitu svih transakcija.

Prema našim podacima postotak neuspješnih transakcija zbog neizvršene 3DS provjere je između 25 i 32%, ovisno o industriji tj. polju poslovanja samih trgovaca.

U odnosu na ostale europske trgovci situacija u Jugoistočnoj Europi je svakako bolja i stopa uspješnih autentikacija transakcija je puno veća nego u Njemačkoj, Šanjolskoj i Italiji, a pokazatelji su da će kupci i dalje biti korak ispred većine kupaca EEZ u razini uspješnih autentikacija i postotku uspješno provedenih transakcija.

CookiePostavke kolačića