Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website Oblici prijevara na e-comm kanalu prodaje | Monri WSPay

Oblici prijevara na e-comm kanalu prodaje

Jeste li se susreli sa situacijom u kojoj vam kupac tvrdi da mu naručeni proizvod nije stigao, ime na kartici i podaci za dostavu proizvoda nisu isti ili da nakon ostvarene rezervacije i uplate za smještaj traži povrat jer „ipak“ neće stići, ali da se povrat izvrši u gotovini, a ne na karticu sa koje je izvršena uplata, er nema tu karticu kraj sebe, izgubili su je i sl.?

Onda znate kako mogu izgledati prijevara pri povratu novaca od strane kupca. Izbjegnite ovu situaciju i spriječite da se ovaj scenarij dogodi i vama!

Prijevare pri povratu novaca (storno)

Povrat novca ili "spor" storniranja naplate od strane banke ili kartičara. U većini slučajeva banka se stavlja na stranu kupca, vraća sredstva i obrađuje povrat novca prema trgovcu. Različite su stope povrata u različitim industrijama, posebno se ističe industrija iz turističkog sekora (hoteli, aviokompanije) te farmaceutska industrija.

Prepoznavanje i segmentiranje vrsta prijevara koje dovode do povrata novca mogu pomoći u ublažavanju izazova, poboljšati poslovanje i povećati prihod svakog trgovca.

Tri su vrste prijevare koje dovode do povrata sredstava:

1.  Autentična prijevara
2. "Prijateljska" ili slučajna prijevara
3.  Legitimni sporovi

Stopa Chargeback prijevara

Autentična prijevara

To je slučaj kada se podaci o kreditnoj kartici koriste bez pristanka vlasnika kartice. Može se dogoditi kada kriminalac koristi karticu koju je pronašao ili ukrao ili kada se transakcija odvija korištenjem hakiranih podataka o računu. Povrati novca stvoreni su kako bi zaštitili kupce od ove vrste prijevara. Kad kupci vide da se na njihovim izvodima s kreditnih kartica pojavljuju neovlaštene transakcije, obično podnose zahtjev za povrat sredstava.

Povrat zbog pogreške trgovca

Uključuje sistemske pogreške, administrativne pogreške ili bilo što drugo što bi moglo ostaviti kupca nezadovoljnim.

Prijevara s povratom sredstava ili prijateljska prijevara uključuju nevaljano korištenje prava na povrat od strane vlasnika kartice. No, stornirana prijevara namjerna je pogrešna primjena ovih prava u nastojanju da kupac "pojede i tuđi kolač'" Cilj spora je zadržati kupljeni proizvod ili uslugu dok uživate povrat iznosa transakcije. Ova vrsta prijevare događa se gotovo isključivo putem interneta, a povećala se kako je promet u online prodajnim mjestima (e-comm kanalima prodaje) porastao.

Prijateljska prijevara

Prijateljska prijevara je kada neiskren kupac stornira troškove, unatoč tome što je kupio robu ili uslugu. Ovo je najčešći tip povrata novca. Ponekad je prijateljska prevara slučajna. Kupac će osporiti odobreno terećenje jer ne prepoznaje transakciju na izvodu s kreditne kartice ili će se predomisliti u vezi s uslugom s ponavljajućom naplatom, poput usluge temeljene na pretplati. Drugi se put obvezuje namjerno, jednostavno radi zadržavanja proizvoda ili korištenja usluge, bez plaćanja.

CookiePostavke kolačića